luni, 22 aprilie 2013

Cum am reusit sa am primul meu job!

Era in vara anului 1994...
Tocmai terminasem facultatea (ASE Bucuresti) si ma intorsesem acasa, in Vaslui.
Ma pregateam sa plec la mare, dupa ce si alti prieteni isi terminau sesiunea de examene si licenta.

Ma plictiseam, pentru imi lipsea agitatia din Bucuresti. Mi-am propus "sa-mi umplu" timpul citind ziarele locale si ducandu-ma la toate concursurile  / interviurile anuntate pentru posturile libere din diverse firme.

Nu conta firma, departamentul, functia - pentru ca nu aveam un obiectiv profesional foarte clar, eu voiam doar "sa-mi umplu timpul" pana plecam in vacanta la mare; abia dupa vacanta voiam sa ma ocup serios de gasirea unui loc de munca (asa gandeam atunci...)

Am reusit la toate concursurile / interviurile pentru posturile din domeniul economic si vanzari, insa "am picat" la un test pentru un post in departamentul de marketing a unei firme de productie materiale de constructii. Rezultatul comunicat m-a surprins, pentru ca stiam ca am raspuns foarte bine la toate intrebarile si pentru ca stiam ca ceilalti doi candidati nu au raspuns la toate intrebarile din test. Plecasem impreuna de la testare si ne-am dus sa stam de vorba la un suc. Si ei erau foarte relaxati si considerau totul doar o incercare!

Revenind la momentul anuntarii rezultatelor, am simtit ca trebuia sa aflu ce am gresit la test. Si m-am dus la departamentul Personal (asa se numea atunci!) si am rugat-o pe sefa departamentului sa-mi arate lucrarea si sa-mi explice unde si ce am gresit. Nu a vrut sa-mi arate lucrarea, eu nu voiam sa plec. Si atunci a spus ca ma duce la directorul general. Foarte bine, sa mergem! (n-aveam nimic de pierdut). Ce s-a intamplat ulterior s-a dovedit ca aceasta doamna mi-a facut cel mai mare bine care mi-l putea face!

Directorul general era un om foarte sobru si parea destul de dur. M-a intrebat ce s-a intamplat. I-am povestit. Mi-a zambit. Si m-a intrebat: iti doresti cu adevarat acest post la departamentul de marketing? I-am raspuns sincer: nu stiu, nu m-am gandit! Dar stiu ca am facut bine la testare!

Mi-a spus ca ma lasa 10 minute sa ma gandesc si sa-i spun in ce domeniu as vrea sa lucrez. Dupa mai putin de 5 minute, i-am spus ca as vrea sa lucrez intr-un departament de Analize si Bugete, pentru ca "imi plac cifrele si continutul lor", dar nu imi place contabilitatea! I-am povestit ca in facultate, am descoperit "contabilitatea pentru managementul afacerii" si mi-a placut, pentru ca lucrezi cu cifre care stau la baza unor decizii si a unor actiuni in toate departamentele firmei!

Mi-a dat o coala de hartie si un pix si mi-a dictat "cererea de angajare". Scriam mecanic, nu realizam ce fac. Cand am terminat de scris, m-a intrebat: semnezi? Abia atunci am inteles, am semnat si i-am dat hartia. Mi-a scris "de acord, incepand cu data de 01.08.1994" si mi-a spus sa ma duc la Personal.

M-am intors acasa, am povestit parintilor si ... am ramas pe ganduri: sa ma angajez atat de repede?! Si eu cand imi fac vacanta?! A fost momentul in care m-am simtit intr-o mare incurcatura! :) (tineretea...)

Pe scurt, lucrurile s-au derulat asa:
Mi-am facut formele de angajare, m-am dus la serviciu o saptamana si apoi... m-am invoit! Le-am spus sincer ca trebuie sa plec la mare, impreuna cu prietenii mei sa sarbatorim terminarea facultatii! M-am intors, dupa o saptamana de distractie, si m-am apucat serios de treaba! O sa va povestesc cum am reusit sa am o relatie excelenta cu toti colegii mei de birou si sa am un mentor extraordinar in departamentul in care am lucrat.

Ce-am invatat eu din aceasta intamplare si-mi reamintesc si aplic in fiecare zi:
Daca ceva nu-ti este clar, mai bine cere o explicatie, decat sa comentezi degeaba sau sa faci presupuneri. Actioneaza! Cand te astepti mai putin, atunci poate sa apara cea mai mare sansa!

Vremurile s-au schimbat... Dar ceea ce am scris mai sus, ramane valabil!
Amintiti-va de momentele placute si veti gasi energia de a face lucruri extraordinare!

Iata ce-mi place sa fac acum si-mi place tare mult! :)
www.abctrainingconsulting.ro/blog si www.cadouri-florale.com

Toate cele bune!
Anda



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu